این روزها همه گیک محسوب می‌شوند مگر اینکه خلافش ثابت شود!

از مد و زبان گرفته تا فرهنگ عامه، در دنیای امروز هرکسی گیک یک یا چنداست و این جریان فرهنگی، باعث به وجود آمدن فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی زیادی شده است. بنابراین، اگر شما یک گیک هستید که فقط می‌خواهد مطمئن شود سریال‌های موردعلاقه‌ش در این لیست حضور دارند، یا اگر دنبال این هستید که با دنیای گیک‌ها و فرهنگشان آشنا شوید، اینجا ما لیستی از 5 سریال تلویزیونی پرطرفدار گیک‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

Silicon Valley

این سریال زندگی یک برنامه نویس به نام ریچارد هندریکس که به تازگی شرکتش را تاسیس کرده دنبال می کند و تلاش‌های او در کنار دوستان/همکارانش برای بزرگتر کردن کسب و کارشان در دنیای فناوری در حالی که در رقابت شدیدی با غول‌های تکنولوژیست را به تصویر می‌کشد. این سریال مشکلات و دغدغه‌های راه‌اندازی یک استارت‌آپ، معامله با سرمایه گذاران خطرپذیر و حباب خیالی دره سیلیکون را به خوبی به نمایش می‌گذارد. نکته جالب در مورد این مجموعه این است که تمام فصول به جای داشتن یک داستان جداگانه برای هر فصل، با یک داستان واحد در ارتباط هستند.

Agents of S.H.I.E.L.D

مطمئنا فیلم‌های زیادی در دنیای سینمایی مارول وجود دارند، اما اگر شما هم از دیدن چندباره‌ی فیلم‌های قدیمی و انتظار برای اکران فیلم‌های جدید خسته شده‌اید، Agents of S.H.I.E.L.D گزینه خوبی برای رفع هوس به شمار می‌رود. یک نکته جالب در مورد این مجموعه این است برای دیدنش نیاز به یک ماراتن فیلم‌های سینمایی مارول ندارید اما در عین حال، تایملاین حوادث و ماجراهای سریال به طور یکپارچه در دنیای سینمایی مارول نیز ادغام شده است؛ بنابراین تماشای این سریال برای طرفداران دنیای مارول لذت دوبرابر محسوب می‌شود. البته مارول سریال‌های تلویزیونی دیگری مثل Daredevil، Agent Carter، Punisher و … نیز ساخته است، اما Agents of S.H.I.E.L.D به دلیل داشتن تایملاین مشابه با فیلم‌های سینمایی استودیو مارول گزینه‌ی پیشنهادی ماست.

 

 

The Witcher

ویچر یک سریال درام فانتزی – حماسی محصول شبکه نتفلیکس است. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام، از نویسنده لهستانی، آندره ساپکوفسکی ساخته شده است.

ویچر داستان ماجراجویی‌های گرالت ریویایی، یک شکارچی هیولای تنها را دنبال می کند که در تلاش است تا جایگاه خود را در جهانی که در آن مردم، اغلب شرورتر از هیولاها و جانوران هستند پیدا کند. اما سرنوشت در قاره‌ای که درگیر جنگ و هرج و مرج شده، او را با یک ساحره قدرتمند و یک شاهدخت جوان که صاحب یک قدرت افسانه‌ایست آشنا می‌کند.

ویچر یکی از بهترین سریال‌های فانتزی که تا کنون ساخته شده محسوب می‌شود و تماشای آن را برای هر کسی که به شمشیربازی و جادوگری علاقه دارد، به ویژه برای کسانی که کتاب‌هایش را خوانده یا بازی‌هایش را تجربه کرده باشند پیشنهاد می‌کنیم. اما حتی اگر هیچ آشنایی با این فرنچایز نداشته باشید، باز هم از تماشای این سریال لذت خواهید برد.

 

The Big Bang Theory

نوشتن لیستی از سریال‌های گیکی بدون ذکر این اثر کلاسیک و اجتماعی تقریبا غیرممکن است!

تئوری بیگ بنگ یک سریال در سبک سیتکام است که زندگی گروهی از دانشمندان را روایت می کند که در انستیتوی فناوری کالیفرنیا کار می‌کنند و داستان ماجراها و روابط آنها را دنبال می‌کند. هر دیالوگ این سریال پر از جوک‌ها و ارجاعات علمی و کمیکی برای گیک‌هاست و همچنین پر از اتفاقات زندگی روزانه، کمی تا قسمتی لحظات دراماتیک و دردسرها و ماجراهای بامزه‌ای که از یک سریال کمدی انتظار دارید.

 

Black Mirror

این سریال به آن دسته از گیک‌ها و علاقه‌مندان به تکنولوژی که می خواهند شاهد چشم اندازهای منفی پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در جامعه باشند توصیه می‌شود. اگرچه هر قسمت از این مجموعه داستان‌ها و شخصیت‌های جدیدی دارد، اما موضوع اصلی یعنی جنبه‌های تاریک نوآوری در تکنولوژی در آینده، به نوعی در همه قسمت‌ها ثابت است. این سریال خیلی بی‌سر و صدا از The Twilight Zone الهام گرفته شده است و یکی از بهترین ویژگی‌های این سریال نحوه نگارش آن است. با وجود اینکه این سریال بیشتر به دلیل پیچ و تاب های خلاقانه و وحشتناک خود مشهور است، یکی از معدود مجموعه‌های تلویزیونی است که به هدف اصلی داستان‌های علمی-تخیلی وفادار مانده است؛ ارائه تصویر و تفسیری راجع به اینکه در صورت استفاده نادرست از تکنولوژی ممکن است به کجا برسیم!

 

مطمئنا سریال‌های گیکی دیگری هم هستند که ارزش تماشا دارند، اما ما مجبور بودیم از این لیست بلند و بالا و جذاب، فقط پنج‌تا را انتخاب کنیم و احساس کردیم همه این پنج گزینه کیفیت لازم را دارند. شما هم می‌توانید سریال‌های گیکی موردعلاقه‌تان را به ما معرفی کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *